Minneskortet – fixat!

Idag är det första augusti! Glad första augusti, eller nåt sånt.
Ehm … när jag åkte till Tyskland märkte jag att mitt minneskort i kameran hade ”krympt”. Alltså, den ville ta väldigt mycket färre bilder än i vanliga fall. Nu upptäckte jag vad problemet var. Den hade skapat massa onödiga mappar, och sedan av minnet som var kvar i kameran hade den skapat en ”fungerande” mapp, som man i endast den kunde komma åt bilderna. Formatering av minneskortet gjordes och nu är allt fixat. YES! Nu kan jag ta 1477 bilder istället för ca. 400. Så ja, det är lite skillnad. Men nu är det jag som ska ut och fota  i alla fall! 😀

Kommentera

