Trosor räcker inte!

Idag på religionen talades det om kristendomen, precis som förra veckan men idag mer
repetition och påfyllnad. Och i allt vad det var så talade vi om vad det behövdes för att bli
kristen, och det enda enkla svaret var att tro på Jesus.

Men av någon anledning missuppfattades detta någonstans i de små kommunikationsvägarna,
ett brus på linjen, och det som blev var: ”Det räcker inte med bara trosor för att vara kristen” .

Vänta här nu … Hur kommer det sig? Om det nu skulle vara så att en religion hängde på
underkläderna så … Nä! Stopp! Allt blev bara tokigt och galet, men så blir det ibland.
Men tänk om det var så att en religion drevs av vilka typer av kläder man hade på sig,
vem skulle då vara allas Gud eller den store profeten?

Och sedan blev det tal om att vad bra världen hade varit om alla var som Jesus … Ingen lär ju veta
hur Jesus EGENTLIGEN var. Han kanske inte alls var den som bibeln beskriver honom för att vara.
Det kanske är han själv som hittat på bibeln? Eller bara en legend, en liten sagostund framför elden?
Vem kan svara på alla dessa frågor? Ingen. Allt vi har är spekulationer och teorier, funderingar och hypoteser.
Inget JA eller NEJ.

Ät min kropp, drick mitt blod … Kannibaler?
INGEN ONDSKA FINNS FÖR GUD ÄR ALLSMÄKTIG, HAN HAR SKAPAT ALLT. HAN ÄR ALL GODHET.
Men ändå finns ondskan – som kommer ifrån djävulen – som är en egen makt – skapad av människornas
fria vilja – vilka är skapade av Gud. Så … Gud är bara godhet, men han har ändå skapat ondskan, fastän
den inte finns … men vilket den gör. Min slutsats: Gud har skapat ondskan, han är godheten och ondskan själv.
Helt normalt i sitt lilla paradis.

Well … Jag har lärt mig någonting i alla fall, saker och ting verkar undermedvetet ha fastnat. Kanske tack
vare troshistorien … Nej, inte vet jag. Det var bara lite kul och här lite av mina egna funderingar kring detta
område. Allt känns bara … Upp-och-Ner. Hoppas ingen tar illa upp, verkligen inte riktat till någon!
Bara mina egna små tankar jag uttryckt i text. Punkt. 😀

Kommentera

