Fredag den 13:e

Idag är det fredag den trettonde! Otursdagen, men eftersom alla är försiktigare slutar det i slutändan som den mest tursammaste dagen på hela året! Låt oss se hur det påverkat min dag.
Här kommer min redovisning:

•Ska diska, bränner mig på vattnet i kranen som är rykande hett!
•Får diskmedel i ögat.
•Letar svamp i skogen, hittar ingen ätlig svamp. (Slutade med att svampjakten blev blåbärsplock – inte helt fel!)
•Fyller en metallskål med kokat vatten, bränner mig igen.
•Ska skölja ur en annan skål, bränner mig på kranvattnet ännu en gång!

Hoppas er dag har varit mer tursam.

20130913-221308.jpg
Caroline Lundberg

Kommentera

