Fotbollsdröm

Drömmar kan då vara konstiga …

I natt drömde jag att jag var en fotbollsspelare. Jag sprang jättefort och gjorde flera mål. Sedan råkade jag klösa en tjej i motståndarlaget på armen, men jag sa ”sorry” och sedan va allt helt okej. Hon bara log. Precis när matchen gick mot sitt slut och jag skulle göra ett sista mål gjorde tränaren i mitt lag Time Out. Ingen av medspelarna eller motspelarna förstod varför, inte jag heller för den delen. 
Vi samlades i en liten klunga och skulle precis till å börja diskutera när vi ser att motståndarlagets tränare åker därifrån och domaren också. Matchen var alltså över och vi fick inte spela klart. 

Motståndarlaget satt vid en bänk lite längre bort. Jag gick å satte mig vid dem eftersom jag ändå inte hade något bättre för mig nu när allt ändå var över. Jag såg bort mot mitt lag men en spelare saknades (förutom jag). En av spelarna i motståndarlaget pekade upp mot ett hustak. Medspelaren på taket skulle visa upp nåt häftigt trick och svinga sig runt ett stuprör, men istället faller personen långt, långt, slår i nån grej som sticker ut från väggen och skadar ryggen, faller vidare ner och när denne träffar marken genomborrar något spjutliknande kroppen. Personen är död. 

Allt gick så bra fram till slutscenen … Blä! 

Caroline Lundberg

Kommentera

