Saknad

Att kärlek och saknad kan vara två så otroligt starka känslor. I morse vaknade jag ur en dröm med tårfyllda ögon. Inte för att den var hemsk, utan för att den var fin och jag vill ha den verklig. Det här har hänt ett antal gånger tidigare också. Jag drömde om min farfar som gick bort förra året. I drömmen stod han utanför sitt garage och lastade in några saker i bilen. Jag såg att han var ute så jag sprang till han, och han kom emot mig med ett stort leende och gav mig en kram.

Jag har försökt låta bli att tänka på honom ända sedan han gick bort. Jag vill inte vara ledsen och saknaden av honom tar på alldeles för mycket. Här är något jag skrev dagen han somnade in:

Hade det bara gått en timme till hade jag fått se dig, en sista gång.
Jag vet att du inte vill se mig ledsen, men mina tårar är saknaden och kärleken till dig.
Där du är nu är bättre än att ha ont. Du ville aldrig säga att du hade ont, men när du sa det förstod vi.
Det fanns inget att göra åt. Du har fått leva ett bra liv.
Jag har fortfarande knappt förstått vad som hänt.
~Saknar dig. ❤

Knappt att jag förstår än idag att han är borta. Jag vet att han alltid kommer finnas kvar inom oss, men jag vill så gärna träffa honom igen.

Caroline Lundberg

One thought on “Saknad

Kommentera

